söndag 7 oktober 2012

Jonas eller Jonas?

Jag tyckte att inspelningen av Babel i tisdags var ganska kul och intressant. Författarna som var där var Jonas Hassen Khemiri och Jonas Gardell som båda har kommit med en ny bok. Khemiris bok heter "Jag ringer mina bröder" och bygger på attentatet på Drottninggatan 2010. Gardells bok heter "Torka aldrig tårar utan handskar" och handlar om homosexuellas förtryck och framförallt rädslan för aids-smittade bögar.

Frågan den här veckan är alltså vilken bok jag helst skulle vilja läsa och efter att ha hört båda författarna prata blev valet ganska enkelt för mig, nämligen Jonas Gardells bok. Jag valde den pga att den berörde mig mest och som han sa så har vi aldrig pratat om det här och därför borde det uppmärksammas nu. Jonas Gardell är en väldigt bra berättare och jag tycker att nästan allt han säger är intressant, så även därför valde jag "Torka aldrig tårar utan handskar".

(Boken kommer även som tv-serie imorgon på svt1, kolla in den om du är intresserad)




1 kommentar:

  1. Nu när jag skriver detta har serien avslutats - och den var otroligt bra, eller hur? Hoppas att många sett och ser!

    Kul att Gardell gjorde valet enkelt för dig. Det är roligt att bli inspirerad av en författare!

    SvaraRadera