måndag 3 september 2012

Låt om identitet

Ja! Den bästa låten om identitet alltså... Först tyckte jag att det var en ganska svår fråga eftersom att det finns så många låtar och nästan alla har någonting med identitet att göra, men när jag sedan kollade igenom min låtlista så hittade jag ganska snabbt en som jag kände passade in bra. Låten heter Dark side med Kelly Clarkson och jag valde den för att den handlar om att vi alla har både bra och dåliga sidor och att vi ibland bara blir bedömda efter de dåliga, vilket jag tycker är fel. Mitt favoritcitat ur låten är " will you love me, even with my dark side?" eftersom att det verkligen förklarar att vi ibland blir felbedömda och därmed får en felaktig "stämpel" på vår identitet.




1 kommentar:

  1. Sant! Människan är en komplex varelse, och det försöker vi beskriva i text, musik, bild, dans, teater... Ytterligare ett bra låtval till vår lista (undrar om nån tar sig före att göra en spotifylista? Det vore så kul!).

    SvaraRadera